סיורים קרובים

Public Gardens
הטוב של בוסטון
בוסטון היא אחת מן הערים היפות, המעניינות והמטופחות בארה”ב. הסיור כולל ביקור בשכונות יפהפיות, רחובות ציוריים, שדרות רחבות ידיים וגנים מטופחים.
George-washington2
שביל החירות

סיור בשביל החירות הוא אחד מהדברים ש”חובה לעשות” כשמגיעים לבוסטון. זהו סיור מרתק שעוסק בימים שקדמו לעצמאותה של ארה”ב, באתרים ובסיפורים של האנשים אשר הציתו את אש המהפכה.

WhatsApp Image 2024-02-11 at 11.47.25 AM
מעשיות אורבניות

שכונותיה העתיקות של בוסטון אוצרות בקרבן סיפורים אשר עיצבו את דמותה ואת נשמתה של העיר. נטייל ברחובות ציוריים בני 400 שנים ונשמע אודות דמויות ואירועים שהתרחשו כאן ונצרבו בדפי ימיה של בוסטון. מאסונות מסמרי שיער ומעשי שוד נועזים ששימשו השראה לסרטים ידועים, ועד מעשיות רומנטיות ואגדות אורבניות שובות לב. ניפרד ממרצפות האבן ונתהלך לאורכו של הנמל – מהחשובים בנמליה של ארה”ב. את הסיור נסיים ברובע, אשר עד לפני שני עשורים שימש כאזור תעשייה מיושן ומפויח וכיום הפך לרובע הנוצץ והחדיש ביותר בבוסטון.

fall 3
שלכת במאונט אובורן
הר אובורן הוא לא רק מקום קבורה עתיק, אלא גם אתר מרהיב ביופיו שבו בחרו להיקבר מפורסמים עליהם נשמע בסיור. בסתיו, משתנים גווני העצים ופלטת צבעי השלכת נפרשת כאן במלוא הדרה.
סיור קולנרי בוסטון
סיור אוכל בוסטונאי
הסיור הקולינארי מתמקד במטבח הבוסטונאי וכולל טעימות של מגוון מאכלים המזוהים עם בוסטון ועם ניו אינגלנד. נבקר בשני שווקים שונים זה מזה ובמסעדה הוותיקה ביותר בארה”ב, נאכל טוב ונרים “לחיים” עם בירה מקומית משובחת.
20230427_111532
נשים שעשו היסטוריה
באק ביי (Back Bay) היא אחת מן השכונות היפות והנחשקות בבוסטון. נעבור בין רחובות השכונה ונספר את סיפורן של נשים מעוררות השראה שעשו היסטוריה, ששינו את פני העיר והטביעו בה את חותמן.

מוזיאון מסיבת התה

ילדים משחקים בנמל בוסטון

אם צמד המילים “מסיבת תה” לא מצלצל לכם מוכר, ואם כל מה שעולה לנגד עיניכם היא מלכת אנגליה שעורכת מסיבה בארמון בקינגהם, אז אתם כנראה לא גדלתם באמריקה או שסתם שכחתם כבר את שיעורי ההיסטוריה.

באופן כללי, לפני ביקור עם הילדים באתרים היסטוריים, וכאן, על אחת וכמה, אני ממליצה להקדיש כמה דקות כדי להכיר את הרקע, מה שיעצים את החוויה ויהפוך את הביקור למהנה ומשמעותי הרבה יותר.

מסיבת התה, הייתה אירוע מכונן בהיסטוריה של ארה”ב והאמינו לי, זה היה רחוק מאוד מלהיות מסיבה. זה היה אקט מחאה פרובוקטיבי נגד הבריטים וצעד מכריע בדרך למלחמת העצמאות. כדי להבין את הרקע לדברים אנחנו צריכים לחזור בזמן לימים שבהם שהאירופאים היגרו לאמריקה – אל העולם החדש. אלה היו הספרדים והצרפתים, ההולנדים והאנגלים. ההולנדים למשל הקימו את ניו אמסטרדם שהיום נקראת “ניו יורק”. אבל בשלב מסוים, כמו תמיד בהיסטוריה הקולוניאלית, הבריטים משתלטים על הכל וכובשים את כל אזור החוף המזרחי. הם מפתחים אותו בצורה אינטנסיבית ואוכלוסיית המושבות שלהם הולכת וגדלה. באמצע המאה ה-18 כבר מגיעה לכ – 2 מיליון אנשים. אותם מתיישבים כבר מרגישים יותר אמריקאים מאשר אנגלים. למרות זאת הם לחמו שכם לשכם עם הבריטים במלחמותיהם לכיבוש שטחים נוספים והסגת ההשפעה הצרפתית. אבל מלחמות הן עסק יקר, ואת החוב שהצטבר בעקבותיה, הבריטים היו צריכים לכסות. אז מה הם עשו? הטילו מיסים, שהלכו והכבידו על המושבות באמריקה.

באותה העת מתחילה להתגבש אגודה שקראה לעצמה “בני החירות” – אולי השמות סמואל אדמס ופול ריבייר מוכרים לכם, הם היו ממקימי האגודה שהלכה והתפשטה ל 13 המושבות. הם מחו על העובדה שאין להם כל ייצוג בפרלמנט הבריטי ועם זאת הם נושאים בעול המיסים הכבד. הם טבעו את המונח “אין מיסוי ללא ייצוג” – no taxation without representation.

המתח הלך וגאה והבריטים, בניסיון להרגיע את הרוחות, ביטלו את המיסים, אך דווקא את המס על התה החליטו להשאיר. בשלב הזה, בני החירות ותומכיהם כבר היו נחושים לסלק את השלטון הבריטי והם החליטו לארגן פעולת מחאה: מעבר לחרם עם המוצרים הבריטים, הם החליטו לעשות מעשה.

ב 16 בדצמבר 1773, הגיעו כמה אנשים, מחופשים לאינדיאנים אל נמל בוסטון. הם עלו על סיפונן של שלוש האוניות הבריטיות שהיו עמוסות ב – 40 טון של ארגזי תה. הם השליכו אל הים את כל הסחורה וגרמו לנזק אדיר לבריטים שלא ראו את המחאה בעין יפה. מסיבת התה של בוסטון הייתה אירוע ההתנגדות הממשי הראשון ופילס את הדרך למלחמת העצמאות שתגיע כשלוש שנים אחר כך.

עכשיו, כשאתם מוכנים, הגיע הזמן לבקר במוזיאון שהוא למעשה סיור מודרך על ידי שחקנים. בחלק הראשון תשתתפו באסיפת האגודה, לאחר מכן תבקרו באחת מהאוניות המשוחזרות ותשתתפו ב”מסיבת התה” כשתשליכו ארגזי תה אל המים, תבקרו בבטן האוניה ותוכלו לקבל הצצה לחיי המלחים באותה התקופה. במהלך הביקור במוזיאון תפגשו בכמה דמויות מפתח שיתעוררו לחיים בטכנולוגיה מרשימה ובגדול – זה אחד מאתרי החובה בבוסטון לדעתי.

שתף מאמר זה על

LinkedIn
WhatsApp
Facebook

ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולריים