סיורים קרובים

Public Gardens
הטוב של בוסטון
בוסטון היא אחת מן הערים היפות, המעניינות והמטופחות בארה”ב. הסיור כולל ביקור בשכונות יפהפיות, רחובות ציוריים, שדרות רחבות ידיים וגנים מטופחים.
George-washington2
שביל החירות

סיור בשביל החירות הוא אחד מהדברים ש”חובה לעשות” כשמגיעים לבוסטון. זהו סיור מרתק שעוסק בימים שקדמו לעצמאותה של ארה”ב, באתרים ובסיפורים של האנשים אשר הציתו את אש המהפכה.

WhatsApp Image 2024-02-11 at 11.47.25 AM
מעשיות אורבניות

שכונותיה העתיקות של בוסטון אוצרות בקרבן סיפורים אשר עיצבו את דמותה ואת נשמתה של העיר. נטייל ברחובות ציוריים בני 400 שנים ונשמע אודות דמויות ואירועים שהתרחשו כאן ונצרבו בדפי ימיה של בוסטון. מאסונות מסמרי שיער ומעשי שוד נועזים ששימשו השראה לסרטים ידועים, ועד מעשיות רומנטיות ואגדות אורבניות שובות לב. ניפרד ממרצפות האבן ונתהלך לאורכו של הנמל – מהחשובים בנמליה של ארה”ב. את הסיור נסיים ברובע, אשר עד לפני שני עשורים שימש כאזור תעשייה מיושן ומפויח וכיום הפך לרובע הנוצץ והחדיש ביותר בבוסטון.

fall 3
שלכת במאונט אובורן
הר אובורן הוא לא רק מקום קבורה עתיק, אלא גם אתר מרהיב ביופיו שבו בחרו להיקבר מפורסמים עליהם נשמע בסיור. בסתיו, משתנים גווני העצים ופלטת צבעי השלכת נפרשת כאן במלוא הדרה.
סיור קולנרי בוסטון
סיור אוכל בוסטונאי
הסיור הקולינארי מתמקד במטבח הבוסטונאי וכולל טעימות של מגוון מאכלים המזוהים עם בוסטון ועם ניו אינגלנד. נבקר בשני שווקים שונים זה מזה ובמסעדה הוותיקה ביותר בארה”ב, נאכל טוב ונרים “לחיים” עם בירה מקומית משובחת.
20230427_111532
נשים שעשו היסטוריה
באק ביי (Back Bay) היא אחת מן השכונות היפות והנחשקות בבוסטון. נעבור בין רחובות השכונה ונספר את סיפורן של נשים מעוררות השראה שעשו היסטוריה, ששינו את פני העיר והטביעו בה את חותמן.

החיבוק – האנדרטה לזכר מרטין לותר קינג

בינואר 2023, נחנכה בבוסטון אנדרטה יוצאת דופן לזכרו של דר’ מרטין לותר קינג ומורשתו. ההשראה לפסל היא תמונת החיבוק של של הזוג קינג, בעת שזכה בפרס נובל לשלום בשנת 1964. פעילותו הנמרצת ואישיותו הכריזמטית הפכו אותו לסמל ולמייצגה הבולט ביותר של התנועה לזכויות האזרח בכלל וזכויות השחורים בפרט.

כמה מן האירועים המשמעותיים בחייו של מרטין לותר קינג, אירעו בבוסטון, בה הוא רואה את ביתו השני. בבוסטון הכיר את רעייתו קוריטה סקוט, כאן גם למד וקיבל תואר של ד”ר לתיאולוגיה. בשנת 1965 הוא הוביל עצרת של למעלה מעשרים אלף צועדים אשר קראו לשוויון. המשתתפים צעדו מרוקסברי אל פארק הבוסטון קומון שם נאם, ובו הוקמה האנדרטה לזכרו, 58 שנים אחר כך.

קינג, נולד ב 15 בינואר 1929 בשם מייקל. כמה שנים מאוחר יותר, אביו, שהיה כומר, שינה את שמו למרטין לותר, לאות כבוד למייסד זרם הנצרות הפרוטסטנטית. אז, אולי עוד לא ידע שגם לבנו עתיד לחולל שינוי גדול ולהפוך לסמל של לוחם חופש ושוויון.

הוא היה נשיאו הראשון של ארגון זכויות האדם: “התאחדות ההנהגה הדרומית – נוצרית” ובשנת 1955 הפך לפעיל זכויות אדם כאשר הוביל את “חרם האוטובוסים של מונטגומרי”, אלבמה. חרם שהחל בעקבות מעצרה של רוזה פארק בגין סירובה לפנות את מושבה באוטובוס לאדם לבן. החרם, שנמשך למעלה משנה, פגע קשות בחברת האוטובוסים ועורר סערה ציבורית בארה”ב כולה, במיוחד לאחר מעצרו של מרטין לותר קינג. תוצאות המחאה הובילו לכך שהחוקים שונו ואפשרו לשחורים לשבת באוטובוסים היכן שרצו.
הכיסוי התקשורתי שלו זכה החרם הפך את קינג לדמות פוליטית מפורסמת שמעתה עמדה בראש המאבק בגזענות. שיאן של פעילויות המחאה (הלא אלימות) היה בשנת 1963 כאשר במהלך העצרת בוושינגטון נשא את נאומו המפורסם “יש לי חלום” שהפך אותו לאחד מהנאומים המפורסמים בתולדות ארה”ב.

המאבקים שהוביל עסקו בשוויון בכל תחומי החיים, מלחמה בעוני ובהתנגדות למלחמת וייטנאם. העימות עם הרשויות היה בלתי נמנע ואלו עקבו אחריו ואף חשפו פרשיות אהבים של מרטין לותר מחוץ לנישואיו. ה FBA ניסה לרסן את מעשיו בזכות הממצאים הלא מחמיאים, אך ללא הועיל.
וקוריטה? היא טענה, לפחות באופן ציבורי, שליחסים של מרטין לותר אין משמעות לאור אהבתם ויחסיהם העמוקים.
(על הסיפורים הפחות מוכרים בנוגע להעתקות באוניברסיטה, הפרשיות, מעקבי ה FBI ועוד אפשר לשמוע בסיור.)

ב 4 באפריל 1968 מתנקש ירה במרטין לותר קינג והרגו. קוריטה המשיכה את מורשתו והפכה לפעילה מרכזית בתנועה לשוויון זכויות נשים והתנועה לזכויות להט”ב. היא ייסדה את “מרכז קינג למען שינוי חברתי ללא אלימות” ונפטרה בשנת 2006.

החל מינואר 1986 מצוין יום מרטין לותר קינג ביום שני, השלישי בחודש ינואר.


השנה החג הלאומי חל גם ביום הולדתו ה – 95 וישנם מספר אירועים המתקיימים ברחבי העיר:

אירועים לכל המשפחה:
כניסה ללא עלות לגן החיות פרנקלין (Franklin Zoo)
כניסה ללא עלות לגן החיות סטון (Stone Zoo)
כניסה ללא עלות למוזיאון איזבלה סטיוארט גארדנר – פעילות לילדים (Isabella Stuart Gardner Museum).
מופע חגיגי של מקהלות ילדים מבוסטון (בעלות של 15$ למשתתף).

כניסה ללא עלות למוזיאוני האומנות – MFA ו ICA
שימו לב שבכל אחד מן האתרים יש מדיניות שונה לגבי מספר כרטיסים חינמיים.

שתף מאמר זה על

LinkedIn
WhatsApp
Facebook

ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולריים