סיורים קרובים

Public Gardens
הטוב של בוסטון
בוסטון היא אחת מן הערים היפות, המעניינות והמטופחות בארה”ב. הסיור כולל ביקור בשכונות יפהפיות, רחובות ציוריים, שדרות רחבות ידיים וגנים מטופחים.
George-washington2
שביל החירות

סיור בשביל החירות הוא אחד מהדברים ש”חובה לעשות” כשמגיעים לבוסטון. זהו סיור מרתק שעוסק בימים שקדמו לעצמאותה של ארה”ב, באתרים ובסיפורים של האנשים אשר הציתו את אש המהפכה.

WhatsApp Image 2024-02-11 at 11.47.25 AM
מעשיות אורבניות

שכונותיה העתיקות של בוסטון אוצרות בקרבן סיפורים אשר עיצבו את דמותה ואת נשמתה של העיר. נטייל ברחובות ציוריים בני 400 שנים ונשמע אודות דמויות ואירועים שהתרחשו כאן ונצרבו בדפי ימיה של בוסטון. מאסונות מסמרי שיער ומעשי שוד נועזים ששימשו השראה לסרטים ידועים, ועד מעשיות רומנטיות ואגדות אורבניות שובות לב. ניפרד ממרצפות האבן ונתהלך לאורכו של הנמל – מהחשובים בנמליה של ארה”ב. את הסיור נסיים ברובע, אשר עד לפני שני עשורים שימש כאזור תעשייה מיושן ומפויח וכיום הפך לרובע הנוצץ והחדיש ביותר בבוסטון.

fall 3
שלכת במאונט אובורן
הר אובורן הוא לא רק מקום קבורה עתיק, אלא גם אתר מרהיב ביופיו שבו בחרו להיקבר מפורסמים עליהם נשמע בסיור. בסתיו, משתנים גווני העצים ופלטת צבעי השלכת נפרשת כאן במלוא הדרה.
סיור קולנרי בוסטון
סיור אוכל בוסטונאי
הסיור הקולינארי מתמקד במטבח הבוסטונאי וכולל טעימות של מגוון מאכלים המזוהים עם בוסטון ועם ניו אינגלנד. נבקר בשני שווקים שונים זה מזה ובמסעדה הוותיקה ביותר בארה”ב, נאכל טוב ונרים “לחיים” עם בירה מקומית משובחת.
20230427_111532
נשים שעשו היסטוריה
באק ביי (Back Bay) היא אחת מן השכונות היפות והנחשקות בבוסטון. נעבור בין רחובות השכונה ונספר את סיפורן של נשים מעוררות השראה שעשו היסטוריה, ששינו את פני העיר והטביעו בה את חותמן.

דרך הקנקמגוס (The Kancamagus Highway)

ביקור בהרים הלבנים של ניו המפשיר הוא בבחינת חובה לאוהבי טבע המבקרים בניו אינגלנד. היערות האינסופיים, פסגות ההרים הגבוהות, הנהרות, המפלים והמראות המרהיבים הופכים את האזור למתויר מאוד – לטוב ולרע. לטוב: השבילים נוחים ומסודרים והשירותים התיירותיים מפותחים ומאפשרים למטיילים מכל הסוגים ליהנות מהטיול כאן. הרע: בעונת השלכת ובסופי השבוע הקיציים, המסלולים והמסעדות עמוסים מאוד ולפעמים אף נוצרים פקקים בכבישים ובמסלולים הפופולריים.

שמורת ההרים הלבנים מחולקת לאזורים שונים וכדאי להקדיש להם מספר ימי טיול. אם אין באפשרותכם לבלות כאן יותר מיום אחד, אני ממליצה לצאת מבוסטון מוקדם בבוקר ולהתמקד בטיול לאורכו של כביש מספר 112, המכונה הקאנקאמאגוס (The Kancamagus Highway). זוהי אחת מן הדרכים הנופיות המפורסמות ביותר בניו אינגלנד והיא נקראת כך על שם מנהיג שעמד בראש קונפדרציה של שבטים אינדיאנים שחיו בצפון אמריקה. פירוש המילה קאנקמאגוס אגב, הוא “חסר פחד”. שם המעורר יראת כבוד, אותו הרגש שמעוררים הנופים הדרמטיים וההרים העצומים.

לפני שצוללים למקומות עצמם – המסלול שאני מציעה כאן מורכב מתצפיות, מסלולים קצרים, נופי הרים, מפלים ונהרות. הכוונה היא לראות מגוון גדול ככל הניתן בזמן קצר.
והנה עוד כמה המלצות חשובות שיעזרו לכם למקסם וליהנות מהיום:

  1. הביאו בגדים ארוכים אתכם גם בקיץ. בעונות האחרות אל תתביישו “להגזים” עם שכבות הבגדים ולקחת אתכם כובע, צעיף וכפפות.
  2. היערכו עם כריכים ואוכל עד לשעות אחר הצהרים המאוחרות.
  3. בחלקים גדולים מהיום לא תהיה לכם קליטה סלולרית. אם אתם מסתמכים עליה לניווט כדאי לעשות “צילום מסך” ואף עדיף להיעזר במפה (ממש כמו פעם, כן, כזאת מנייר – אפשר להשיג במרכז המבקרים של ההרים הלבנים.
  4. נסו לטייל במהלך השבוע ולא בסופ”ש וצאו כמה שיותר מוקדם בבוקר, לפני הפקקים.
  5. ודאו שיש לכם מספיק דלק לפני הנסיעה בכביש הקאנקאמאקגוס. אין תחנות דלק לאורכו.
  6. הביאו אתכם מספר שטרות של 5 דולרים – לתשלום עצמאי בכניסה לכמה מן המסלולים.

ויאללה- לעניינים:

לאחר נסיעה של כשעתיים תגיעו למרכז המבקרים של “ההרים הלבנים” (לחצו כאן לניווט). כאן כדאי לקחת מפה של ה: Kancamagus Highway, מפת האזור ואם אתם מטיילים בעונת הסתיו – אז גם ברושור עם “מדריך” להיכרות עם העלים, העצים ושמותיהם.

אנחנו חרגנו מעט מהקנקאמאגוס (נסענו מערבה בכביש 112) והתחלנו את היום בנקודת נוף מרהיבה בשם  Beaver Pond (לחצו כאן לניווט).  זהו אגם קטן ויפהפה המוקף ביער עבות. המראה יפה כאן בכל ימות השנה ובעונת השלכת זוהי עצירת חובה! יש כאן שולחן “קק”ל” ואפשר ליהנות כאן מפיקניק לקראת יום גדוש מראות. ביום חם אפשר לשכשך במים ולהתכונן לנקודה הבאה: Lost River (לחצו כאן לניווט).

Lost River Gorge & Boulder Caves

עדיין בחלק המערבי של כביש 112 ובמרחק של כמה דקות נסיעה בודדות, נמצא אחד המסלולים המטוילים והאהובים בעיקר על משפחות, ואפשר להבין למה. יש כאן גשרוני עץ, מפלים, מערות צרות לאורך המסלול אשר בהן נכנסים מצד אחד ויוצאים מן הצד השני. ויש גם מדרגות…הרבה מדרגות. אבל למרות זאת המסלול ממש לא קשה, הוא לא תלול ובכל פינה יש מקום לנוח למי שזקוק לכך. במהלך המסלול מומלץ לעלות לתצפית מרהיבה על האזור כולו. מה זה עוד כמה עשרות מדרגות בנוסף ל 1130 המדרגות שהביאנו עד הלום? שווה ומומלץ לעשות את המאמץ (הלא גדול) ולעלות לנקודת התצפית היפה אשר לא רחוק ממנה אפשר לחזות בתופעה מעניינת – “גב”. זהו חור בסלע, כמעט סימטרי, שנוצר כתוצאה משחיקה של סלעים שהסיעו המים בעוצמה רבה.
אפשר לבלות כאן כמה שעות טובות אם יש לכם ילדים קטנים, אבל המבקר הממוצע ימצה את הביקור בשעה וחצי. בסיום המסלול ראינו ילדים מסננים חול (שנקנה כמה דקות קודם לכן) בחיפוש אחר אוצרות. זו פעילות מקסימה לכל המשפחה, אבל החלטנו לוותר הפעם בתקווה להספיק את כל מה שתכננו לעשות באותו היום.

מכאן המשכנו לכביש הקאנאקאמגוס המתפתל בין העיירה קונקורד (Concord) לבין קונווי (Conway). לאורכו תראו אינסוף שלטים המורים לכיוון מסלולים בדרגות קושי שונות. אנחנו עצרנו בשלוש תצפיות ולאחריהן טיילנו בשני מסלולים קצרים. הנקודה הראשונה שלנו כאן הייתה תצפית בשם: Hancock Overlook

זוהי תצפית עוצרת נשימה לעבר רכס אוסקולה (Osceola). מלבד הנוף היפהפה תוכלו לקרוא כאן על ההיסטוריה של הטיולים הרגליים (Hiking). ההרים לא היו נגישים לטיול ומרתק לקרוא כיצד חזון של אב ובנו פתח את הצוהר לעבר עולם בלתי מוכר – עולם הטיול לראשי ההרים. המשכנו בנסיעה קצרה לעבר התצפית הבאה.

Graham Wangan Overlook

גם מכאן נראים הנופים המרהיבים של רכס אוסקולה, הפעם מצפון. על אף שמדובר בשתי תצפיות קרובות זו לזו, ולכאורה הנוף די דומה, אני ממליצה לעצור בשתיהן. זוויות האור השונות, הצבעים המשתנים בהתאם לשעה ביום המראות הבלתי נשכחים שווים את העצירה. גם כאן אפשר להמשיך ולקרוא על התפתחות תיירות הטיולים באזור. במקום שירותים ציבוריים נוחים.

Sugar Hill Overlook תצפית זו פונה אל הצד השני של הרכס  והיא פשוט מעלפת בתקופת השלכת. מומלץ לעצור כאן גם בעונות האחרות וליהנות מנוף יפהפה ושונה משתי התצפיות האחרות. כאן ההרים פחות אימתניים ומישהי, שעמדה לידנו אמרה: “זוהי תצפית שמשרה שלווה” ואין לי אלא להסכים. ולאחר שתפסנו שלווה, הגיע הזמן למסלול קצר במרחק נסיעה של דקות ספורות.


Sabbaday Falls

זהו מסלול קצר, קל ויפהפה, ומתאים לכל גיל. תוכלו לבקר כאן לשעה קלה או כמו במקרה שלנו גם שעתיים ויותר. השביל יוצא מהחניון המסודר שבו ניתן למצוא גם שירותים, לוחות הסבר ועמדת תשלום עצמאי (זהו למעשה תשלום עבור התחזוקה של השביל, השירותים ולוחות ההסבר). צעדנו במסלול הנוח, אבל עד שהגענו אל המפלים והקניון, שהם גולת הכותרת של המסלול, עצרנו מספר פעמים כדי ליהנות מהנהר היפה שהשביל עובר לאורכו. בנינו רוג’ומים, הצטלמנו ופשוט נהנינו מהטבע.
כשהגענו אל המפלים והערוץ הצר של הקניון, קשה היה שלא לצלם שוב ושוב את המראות הדרמטיים והיפהפיים. אל תצפו למפלי הניאגרה, זהו ערוץ נחל אחד, אבל יפה כל כך!

הקניון הבזלתי מזכיר קצת את נחל הזויתן ואת המשושים שבו. זרם המים החזק, הקרח וההמסה שלו, מסייעים להיווצרות חריצים בסלע, חריצים שמעמיקים עוד ועוד ומספקים את המראה המרהיב שניתן לראות כאן.

את השם המיוחד של המפלים הם קיבלו (על פי השלטים בדרך) לאחר שבאחת מן השבתות החורפיות לפני אי אלו שנים, החליטו עובדי התחזוקה של הכביש להפסיק את עבודתם למהלך החורף. הם קראו לערוץ שלידו עצרו Sabbaday Brook משום שהדבר התרחש בשבת – Sabath.

מכאן מיהרנו להספיק להגיע לטיולון אחרון להיום ונסענו אל ה Rocky Gorge.

Rocky Gorge scenic area

הליכה קצרה מהחנייה תוביל אתכם לגשר הולכי רגל הצופה לעבר הנהר השוצף והקניון הצר שמתחתיו. הקניון נוצר על ידי תנועת קרחון אשר חצבה בסלע. ההשפעה המרכזית של הקרחונים בעיצוב אזור “ההרים הלבנים” ניכרת במראות מסביב. הקניונים הצרים, מחשופי סלע שנראים כאילו מישהו פשוט “חתך את ההר” – וודאי ראיתם אותם מן התצפיות ובמהלך הנסיעה.

בחזרה אל המסלול – אל תמהרו להגיע אל הגשר. כמה מטרים לפניו ישנו מחשוף סלע יפהפה המספק זוויות צילום פוטוגניות במיוחד. בימים גשומים שימו לב לא להחליק ושימו לב שהשחייה כאן אסורה בגלל עוצמת המים.
תוכלו להמשיך וליהנות מיופיו של המקום גם מהגשר וגם מנקודת התצפית שמעבר לגשר. אם יש לכם זמן, המשיכו מעט בשביל ותהנו גם מאגם מקסים בשם Falls Pond .

מכאן תוכלו להמשיך לקונווי (Conway) לארוחת צהרים מאוחרת/ ערב מוקדמת, או להתחיל בנסיעה לכיוון בוסטון ולעצור בדרך.

שתף מאמר זה על

LinkedIn
WhatsApp
Facebook

ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולריים