סיורים קרובים

Public Gardens
הטוב של בוסטון
בוסטון היא אחת מן הערים היפות, המעניינות והמטופחות בארה”ב. הסיור כולל ביקור בשכונות יפהפיות, רחובות ציוריים, שדרות רחבות ידיים וגנים מטופחים.
George-washington2
שביל החירות

סיור בשביל החירות הוא אחד מהדברים ש”חובה לעשות” כשמגיעים לבוסטון. זהו סיור מרתק שעוסק בימים שקדמו לעצמאותה של ארה”ב, באתרים ובסיפורים של האנשים אשר הציתו את אש המהפכה.

WhatsApp Image 2024-02-11 at 11.47.25 AM
מעשיות אורבניות

שכונותיה העתיקות של בוסטון אוצרות בקרבן סיפורים אשר עיצבו את דמותה ואת נשמתה של העיר. נטייל ברחובות ציוריים בני 400 שנים ונשמע אודות דמויות ואירועים שהתרחשו כאן ונצרבו בדפי ימיה של בוסטון. מאסונות מסמרי שיער ומעשי שוד נועזים ששימשו השראה לסרטים ידועים, ועד מעשיות רומנטיות ואגדות אורבניות שובות לב. ניפרד ממרצפות האבן ונתהלך לאורכו של הנמל – מהחשובים בנמליה של ארה”ב. את הסיור נסיים ברובע, אשר עד לפני שני עשורים שימש כאזור תעשייה מיושן ומפויח וכיום הפך לרובע הנוצץ והחדיש ביותר בבוסטון.

fall 3
שלכת במאונט אובורן
הר אובורן הוא לא רק מקום קבורה עתיק, אלא גם אתר מרהיב ביופיו שבו בחרו להיקבר מפורסמים עליהם נשמע בסיור. בסתיו, משתנים גווני העצים ופלטת צבעי השלכת נפרשת כאן במלוא הדרה.
סיור קולנרי בוסטון
סיור אוכל בוסטונאי
הסיור הקולינארי מתמקד במטבח הבוסטונאי וכולל טעימות של מגוון מאכלים המזוהים עם בוסטון ועם ניו אינגלנד. נבקר בשני שווקים שונים זה מזה ובמסעדה הוותיקה ביותר בארה”ב, נאכל טוב ונרים “לחיים” עם בירה מקומית משובחת.
20230427_111532
נשים שעשו היסטוריה
באק ביי (Back Bay) היא אחת מן השכונות היפות והנחשקות בבוסטון. נעבור בין רחובות השכונה ונספר את סיפורן של נשים מעוררות השראה שעשו היסטוריה, ששינו את פני העיר והטביעו בה את חותמן.

איפה ללון בבוסטון?

כמו בכל עיר גדולה, גם בבוסטון יש שפע של אפשרויות לינה. אבל מהו האזור הכי טוב? ואיפה המלונות שהכי יתאימו לי? כדי להתאים את מקום הלינה המושלם עבורכם, כדאי להגדיר את הצרכים הספציפיים שלכם. אך אם אין לכם סבלנות ואתם רוצים כבר לקפוץ להסברים על האזורים השונים בבוסטון, גללו מעט למטה.

באיזה הרכב אתם מטיילים? 

אם אתם משפחה של יותר מארבע נפשות, כנראה שתאלצו להזמין שני חדרי מלון. שלא כמו בישראל, בקשות מיוחדות כמו “מיטה נוספת” נענות בחיוב לעתים רחוקות. מה גם שאם יש לכם ילדים קטנים, האופציה של חדרים נפרדים כלל לא רלוונטית עבורכם ולכן ייתכן שתעדיפו לחפש דווקא דירה. 

אם אתם זוג שהגיע לקרוע את העיר, השקיעו זמן בבחירת מיקום שתואם את הדברים שמעניינים אתכם. ועל כך אוטוטו.

אם אתם זוג שמבקש לחגוג את הרומנטיקה, למקום הלינה שתבחרו יהיה מקום מרכזי בעיצוב החוויה שלכם בבוסטון. לכן, ייתכן שזה יהיה רעיון טוב להתמקד במלונות שמותאמים למבוגרים ופחות למשפחות, מלונות בוטיק או דירות מיוחדות. 

אם אתם מבקרים לבד, כחלק מנסיעת עבודה, כדאי יהיה להשקיע זמן בבחירת המיקום שיצמצם את זמן ההגעה שלכם בין הפגישות, הכנסים או הביקורים שצפויים לכם וימקסם את זמנכם בעיר. 

מהו התקציב?

שאלת מיליון הדולר. יש שיעדיפו להשקיע את כספם בפעילויות השונות ובאטרקציות ולא במקום הלינה. אחרים חושבים שלינה במקום יוקרתי היא חלק בלתי נפרד מהטיול. ויש את אלו שחושבים שדי שמקום הלינה יהיה טוב, כזה שנעים לחזור אליו לשנ”צ או בסוף יום בעיר. אני מניחה שלפעמים השאלה גם באיזה הרכב אתם מטיילים ובאילו נסיבות יכולה להכריע בנוגע לתקציב שתעדיפו להקדיש למקום הלינה. 

אם מאוד חשוב לכם שהמלון יהיה מפנק אבל התקציב שלכם מוגבל, תוכלו להיצמד לאחד מהחוקים הישנים שבספר: ככל שהמלון מרוחק ממרכז העיר, הוא ככל הנראה יהיה זול יותר. חשוב לזכור! תמיד שווה לבדוק האם במקרה יש מבצע באחד המלונות ואולי בדיוק נפלתם על תאריכים פחות פופולאריים שיאפשרו לכם ללון במקום טוב, במלון מעולה ובמחיר שיתאים לכם.

באיזה אזור הכי כדאי ללון? 

לכל אזור בבוסטון יש את היופי שלו, את הסיפור שלו ואת האופי הייחודי לו. אז איך תדעו איפה הכי כדאי לחפש מלון ומה האזור שיתאים לכם? אם הגעתם למטרות תיירות, אפשר לומר באופן כללי, שכל אחד מהאזורים ההיסטוריים שאציין כאן, יהיה בחירה טובה ללינה בעיר: מרכז העיר (Boston Downtown), שכונת באק ביי (Back Bay), הרובע האיטלקי (The North End), ביקון היל (Beacon Hill). מדוע?

משום הקרבה לאתרי החובה אך גם ל”מרכז העניינים” בהווה: אטרקציות, מסעדות, חנויות וכל מה שצריך כדי ליהנות ממכלול המרכיבים שיהפכו את הביקור שלכם כאן לנהדר. אחד מיתרונותיה הבולטים של בוסטון הוא גודלה. כמעט לכל מקום בעיר אפשר ללכת ברגל, כך שגם אם תבחרו אזור שבו לא נמצאות רוב האטרקציות, עדיין תוכלו להגיע אליהן בקלות. גם אם תבחרו ללון באזור מרוחק יותר או באחת מן העיירות הסמוכות לבוסטון (ברוקליין, ניוטון, קיימברידג’ וכו’) תוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית הנוחה והזולה ואף לעתים ללכת ברגל.

אז איך בכל זאת בוחרים? לפניכם תיאור של האזורים השונים שיעזרו לכם לקבל החלטה. 

Boston Downtown – מרכז העיר 

מרכז העיר של בוסטון הוא בחירה מצוינת ללינה בעיר. הקרבה לאתרי תיירות, אטרקציות, אזורי בילוי, מסעדות, מרכזי קניות ופארקים, הופכות את הלינה בו לאטרקטיבית, ולכן מבוקשת מאוד על ידי תיירים. השיטוט באזור זה ביום ובלילה נעימים, ההתמצאות קלה והתחבורה הציבורית לאזורים מרוחקים יותר, נוחה. עם זאת, המחירים כאן עלולים להיות מעט יקרים ביחס לאזורים פחות מרכזיים, אך אם יש לכם ימים בודדים לחוות את העיר, ייתכן שההשקעה בבחירה של מלון באזור זה תהיה הבחירה הנכונה. 

חלק נוסף של “מרכז העיר” הוא המרכז העסקי ( Boston Financial District) – כשמו כן הוא, זהו מרכז העצבים העסקי והפיננסי של בוסטון ויש בו בנייני משרדים, בנקים, מלונות גדולים וכמובן מסעדות ובתי קפה. 

Booking.com

מה יש לראות ב –  Downtown?

הבוסטון קומון (Boston Common) – זהו פארק ציבורי רחב ידיים המשמש נקודת מפגש מרכזית בעיר. חשיבותו ההיסטורית הופכת אותו לאחד מאתרי החובה של העיר: כאן תמצאו פסלים לזכרם של החיילים שנפלו במלחמות השונות, פסל לזכרו של מרתין לותר קינג שנחנך בינואר 2023, ומוקדי עניין נחמדים כמו ה”פרוג פונד” (אגם הצפרדע), ומזרקות מים יפות.

הגן הציבורי (Boston Public Garden) – גנים יפהפיים, ממש בסמוך ל”קומון”. זוהי פנינה שלא תרצו לפספס. שבילים מתפתלים, מגוון עצום של עצים, אגם פוטוגני וגשר הולכי רגל שעליו מומלץ להצטלם –  תמונה אייקונית של בוסטון.

שביל החירות (Freedom Trail) – שביל החירות שמתחיל כאן נחשב לפעילות חובה למבקרים בבוסטון. ניתן להזמין סיור כאן.

שוק קווינסי (Quincy Market) – מהמפורסמים שבשווקי האוכל בניו אינגלנד. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מאכלים, ממזון מהיר ועד ביסק סרטנים אופייני לבוסטון.

קניות – לכל חנויות הקולבו הגדולות יש כאן נציגות. Macy’s, T.J. Maxx, Old Navy, Primark  ועוד.

בית האופרה (Boston Opera House) – מבנה מרהיב ביופיו המארח מופעי תיאטרון, מחול ותרבות. 

האקווריום של בוסטון – אחת מהאטרקציות הפופולריות בבוסטון ובכל זמן נתון יש בה תצוגות ופעילויות נהדרות לכל המשפחה.

Beacon Hill – שכונת ביקון היל

זוהי אחת מן השכונות יפות והמדוברות של בוסטון. ראשית ימיה נעוצים בתחילת המאה ה-17,  כשבוסטון רק החלה להיבנות ובמהלך המאה ה – 19 היא הפכה לשכונה אופנתית ומבוקשת. היא ידועה ברחובותיה המרוצפים אבני מדרך עתיקות, בארכיטקטורה יפהפייה, בפנסי הרחוב הפועלים 24 שעות ביממה ובטיפוח המוקפד של החצרות והאדניות. זוהי ללא ספק אחת מן השכונות הנחשקות בבוסטון ו”אתר חובה” בביקורכם בעיר. יש בה היצע מצומצם יחסית של אפשרויות לינה מעט מלונות בוטיק ובעיקר דירות.

מה יש לראות ב –  Beacon Hill?

רחוב אקרון (Acron Street) – זהו אחד מהרחובות היפים והציוריים בבוסטון. האבנים העתיקות שמרצפות אותו הופכות אותו למבוקש מאוד בקרב צלמים. למעשה הוא נחשב לאחד מן הרחובות המצולמים ביותר בארה”ב (אם לא ה-רחוב המצולם ביותר).

בית הנבחרים של מסצ’וסטס (Massachusetts State House) – המבנה האייקוני בעל כיפת הזהב, הוא מקום מושבם של מחוקקיה של מדינת מסצ’וסטס ואחת מן התחנות של שביל החירות.

 North End– נורת’ אנד (הרובע האיטלקי)

זהו הרובע האיטלקי של בוסטון. ריבוי בתי העסק ובעיקר המסעדות האיטלקיות, הפכו את ה North End, לאזור תיירות פופולארי ושוקק חיים. אך לא רק הקולינריה והאווירה האיטלקית באוויר מושכים לכאן מבקרים. זוהי אחת מהשכונות ההיסטוריות של בוסטון וכמה מתחנות “שביל החירות” עוברות בה. מיקומה של השכונה בקצה הצפוני של בוסטון העניק לה את שמה “הקצה הצפוני” – North End. 

מה יש לראות ברובע האיטלקי?

שביל החירות (Freedom Trail) – כמה מתחנות שביל החירות עוברות כאן, כמו ביתו של פול ריביר וכנסיית הצפון. 

קולינריה איטלקית – מסעדות, בתי קפה, מאפיות וקונדיטוריות איטלקיות, אשר רבות מהן נמצאות ברחוב האנובר (Hanover).

פארק קולומבוס – ( (Christopher Columbus waterfront park – פארק קטן ומטופח מול הים. 

Back Bay – באק ביי

לינה ב Back Bayהיא בחירה נהדרת ונותנת טעימה מסביבת החיים של אמידי בוסטון. זהו רובע מלא קסם המשלב ישן וחדש, מבנים מודרניים ונוצצים לצד רחובות היסטוריים יפהפיים. יש בו מרכזי קניות ועסקים אך גם חנויות בוטיק של מעצבים, גלריות לאומנות, בתי קפה ציוריים וכיכרות מטופחות. אם אתם אוהבים ללכת ברגל, השיטוט כאן נעים מאין כמותו שכן כמה מרחובותיה היפים ביותר של בוסטון נמצאים כאן. גם המרחק מהאתרים ההיסטוריים שנמצאים במרכז העיר אינו גדול, ואפשר לקפוץ עם הרכבת תחנה אחת או שתיים (או אולי שלוש, תלוי איפה בדיוק אתם לנים) כדי להגיע לתחילתו של שביל החירות. 

מה יש לראות ב –  Back Bay  – באק ביי?

הספרייה הציבורית (Public Library) – המבנה המרהיב שנבנה בסוף המאה ה-19 היה לספרייה הציבורית העירונית הראשונה באמריקה. אוספי האומנות והארכיטקטורה המרשימה של הספרייה, מושכים למעלה משני מיליון תיירים המבקרים כאן מידי שנה.

כיכר קופליי (Copley Square) – כיכר מרכזית ומטופחת, בה נמצאת נקודת הסיום של מרתון בוסטון המפורסם. מצד אחד שלה נמצאת הספרייה הציבורית ומן הצד השני כנסיית טריניטי היפה.

כנסיית טריניטי (Trinity Church) – מבנה הכנסייה המרשים הופך אותו למוקד תרבותי ותיירותי מהאהובים בבוסטון. 

היפים ברחובותיה של בוסטון: שדרת הקומונוולת’ (Commonwealth Avenue) היא אחד מן הרחובות המרכזיים בבוסטון. זוהי שדרה רחבת ידיים ומטופחת להפליא, אשר לאורכה פסלים רבים, עצים וספסלים. רחוב מרלבורו (Marlborough) היפהפה הוא רחוב היסטורי משובץ באחוזות אלגנטיות מן המאה 19. האדניות והצמחייה בחצרות הקטנות מעניקים כתמי צבע מרהיבים לרחוב שהמבנים בו לרוב בגווני חום אדום.

רחוב ניוברי (Newbery) – נחשב לאחד מרחובות הקניות המפורסמים בבוסטון. יש כאן חנויות יוקרה ורשתות אך גם חנויות קטנות ומיוחדות. הוא אינו דומה לרחובות הקניות בניו יורק כלל, יש בו ניחוח אירופי ובתי קפה ציוריים. גם אם לא תקנו דבר, שווה להגיע ולספוג מהאווירה הנעימה שלו.

פרודנשל (Prudential) – זהו גורד שחקים שמכיל משרדים וחברות וכמובן מרכז קניות גדול. גולת הכותרת היא בתצפית הפנורמית המרהיבה שמראש המגדל אל עבר בוסטון וסביבותיה. 

Seaport – סי פורט

רובע הסי פורט הוא חלק משכונת סאות’ אנד   (South End)  וכפי שניתן להבין משמו, הוא שוכן ליד הים. זהו רובע בעל מראה מודרני לחלוטין ובו משרדים, מסעדות, מלונות גדולים ובשנים האחרונות אחד מאזורי הבילוי ה”חמים” של בוסטון. 

מה יש לראות ב –  Seaport  –  סי פורט?

מוזיאון הילדים (The Children Museum) – זהו אחד ממוזיאוני הילדים הראשונים בעולם וכל כולו מכוון לעורר את חושיהם וסקרנותם של הילדים. המוזיאון מתאים בעיקר לילדים צעירים.

מוזיאון מסיבת התה (Tea Party Museum) – על הגשר, בסמוך למוזיאון הילדים, נמצא מוזיאון מסיבת התה. זהו מוזיאון חווייתי ומושקע שבו מדריכים מחופשים מדריכים את המבקרים באזורים השונים של המוזיאון. אם האנגלית לא שגורה הייטב בפיכם, מומלץ ללמוד את הסיפור ההיסטורי של “מסיבת התה” לפני ההגעה וליהנות בעיקר מהחוויה.

המוסד לאומנות עכשווית (Institute of Contemporary Art) – המוזיאון מבקש לקרב את הקהל הרחב לאומנות מודרנית ועכשווית באמצעות תערוכות המוצגות במדיות השונות. מיקומו המרהיב ונוף הנמל הנשקף מחלליו מוסיפים ליופיו של המוזיאון.

שתף מאמר זה על

LinkedIn
WhatsApp
Facebook

ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולריים