סיורים קרובים

Public Gardens
הטוב של בוסטון
בוסטון היא אחת מן הערים היפות, המעניינות והמטופחות בארה”ב. הסיור כולל ביקור בשכונות יפהפיות, רחובות ציוריים, שדרות רחבות ידיים וגנים מטופחים.
George-washington2
שביל החירות

סיור בשביל החירות הוא אחד מהדברים ש”חובה לעשות” כשמגיעים לבוסטון. זהו סיור מרתק שעוסק בימים שקדמו לעצמאותה של ארה”ב, באתרים ובסיפורים של האנשים אשר הציתו את אש המהפכה.

WhatsApp Image 2024-02-11 at 11.47.25 AM
מעשיות אורבניות

שכונותיה העתיקות של בוסטון אוצרות בקרבן סיפורים אשר עיצבו את דמותה ואת נשמתה של העיר. נטייל ברחובות ציוריים בני 400 שנים ונשמע אודות דמויות ואירועים שהתרחשו כאן ונצרבו בדפי ימיה של בוסטון. מאסונות מסמרי שיער ומעשי שוד נועזים ששימשו השראה לסרטים ידועים, ועד מעשיות רומנטיות ואגדות אורבניות שובות לב. ניפרד ממרצפות האבן ונתהלך לאורכו של הנמל – מהחשובים בנמליה של ארה”ב. את הסיור נסיים ברובע, אשר עד לפני שני עשורים שימש כאזור תעשייה מיושן ומפויח וכיום הפך לרובע הנוצץ והחדיש ביותר בבוסטון.

fall 3
שלכת במאונט אובורן
הר אובורן הוא לא רק מקום קבורה עתיק, אלא גם אתר מרהיב ביופיו שבו בחרו להיקבר מפורסמים עליהם נשמע בסיור. בסתיו, משתנים גווני העצים ופלטת צבעי השלכת נפרשת כאן במלוא הדרה.
סיור קולנרי בוסטון
סיור אוכל בוסטונאי
הסיור הקולינארי מתמקד במטבח הבוסטונאי וכולל טעימות של מגוון מאכלים המזוהים עם בוסטון ועם ניו אינגלנד. נבקר בשני שווקים שונים זה מזה ובמסעדה הוותיקה ביותר בארה”ב, נאכל טוב ונרים “לחיים” עם בירה מקומית משובחת.
20230427_111532
נשים שעשו היסטוריה
באק ביי (Back Bay) היא אחת מן השכונות היפות והנחשקות בבוסטון. נעבור בין רחובות השכונה ונספר את סיפורן של נשים מעוררות השראה שעשו היסטוריה, ששינו את פני העיר והטביעו בה את חותמן.

אז מה יש לעשות בבוסטון?

החלטתם לבקר בניו אינגלנד, ואם ניו אינגלנד, אז איך אפשר בלי בוסטון?
העיר היפהפייה הזאת היא באמת פנינה ייחודית בנוף האמריקאי. יש שאומרים שהיא העיר ה”אירופאית” ביותר מבין ערי אמריקה אבל בעיניי בוסטון יוצאת דופן פשוט בגלל מה שהיא:
שילוב של ישן וחדש, קדמה ומורשת היסטורית, כל כך הרבה ירוק בכרך הסואן שלעתים מרגיש דווקא כל כך קטן ואינטימי. אחד מהדברים שקוסמים למטיילים בבוסטון הוא היותה נגישה וקלה להליכה, קטנה יחסית וכל כך יפה!

אם זהו ביקורכם הראשון בבוסטון, או לא הספקתם לראות את אתרי החובה של העיר, אז הרשימה הזו היא עבורכם:

הבוסטון קומון (Boston Common) – זהו פארק ציבורי רחב ידיים המשמש נקודת מפגש מרכזית בעיר. זהו הפארק הציבורי הראשון בארה”ב וחשיבותו ההיסטורית הופכת אותו לאחד מאתרי החובה של בוסטון. כאן תמצאו פסלים לזכרם של החיילים שנפלו במלחמות השונות, פסל לזכרו של מרתין לותר קינג שנחנך בינואר 2023, ומוקדי עניין נחמדים כמו ה”פרוג פונד” (אגם הצפרדע), ומזרקות מים יפות.

הגן הציבורי (Boston Public Garden) – גנים יפהפיים, ממש בסמוך ל”בוסטון קומון”. זוהי פנינה שלא תרצו לפספס! שבילים מתפתלים, מגוון עצום של עצים, אגם פוטוגני וגשר הולכי רגל שעליו מומלץ להצטלם –  תמונה אייקונית של בוסטון. הפארק הוקם בשנת 1837 והוא אחד המקומות היפים בעיר.

שביל החירות (Freedom Trail) – שביל החירות שמתחיל כאן נחשב לפעילות חובה למבקרים בבוסטון. הוא חולף על פני נקודות מרכזיות הקשורות למלחמת העצמאות האמריקנית. יש באפשרותכם ללכת לאורך השביל האדום היוצא מ”בוסטון קומון” אך ללא הדרכה, סביר להניח שתתקשו להבין מה אתם רואים או מהו ההקשר ההיסטורי שלו. ניתן להזמין סיור בעברית כאן:

שכונת ביקון היל (Beacon Hill) – זוהי אחת מן השכונות היפות והמדוברות של בוסטון. ראשית ימיה נעוצים בתחילת המאה ה-17,  כשבוסטון רק החלה להיבנות ובמהלך המאה ה – 19 היא הפכה לשכונה אופנתית ומבוקשת. היא ידועה ברחובותיה המרוצפים אבני מדרך עתיקות, בארכיטקטורה יפהפייה, בפנסי הרחוב הפועלים 24 שעות ביממה ובטיפוח המוקפד של החצרות והאדניות. זוהי ללא ספק אחת מן השכונות הנחשקות בבוסטון ו”אתר חובה” בביקורכם בעיר. חובבי האינסטגרם והתמונות בכלל, אל תפספסו את רחוב אקרון (Acron Street) –  אחד מהרחובות היפים והציוריים בבוסטון ולמעשה הוא נחשב לאחד מן הרחובות המצולמים ביותר בארה”ב (אם לא ה-רחוב המצולם ביותר).

בית הנבחרים של מסצ’וסטס (Massachusetts State House) – המבנה האייקוני בעל כיפת הזהב, הוא מקום מושבם של מחוקקיה של מדינת מסצ’וסטס ואחת מן התחנות של שביל החירות. באופן רשמי הוא נמצא ב”ביקון היל” אך השכונה גובלת ב”בוסטון קומון” וכמובן ניתן לראות אותו גם משם.

שוק קווינסי (Quincy Market) – מהמפורסמים שבשווקי האוכל בניו אינגלנד. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מאכלים, ממזון מהיר ועד ביסק סרטנים אופייני לבוסטון.

נמל בוסטון – גם אם אין לכם זמן רב בבוסטון, מומלץ לטייל לאורך רציפי הנמל של בוסטון. מעבר למראות היפים הנשקפים מכאן, זהו אחד מן האזורים שוקקי החיים בבוסטון בשל מגוון פעילויות התיירות המתקיימות כאן: שייט לוויתנים, אטרקציה בשם “גודזילה”, האקווריום של בוסטון, מעבורות לאיים השונים ועוד.

אנדרטת השואה – בחירת המיקום להצבתה של אנדרטת השואה בבוסטון, במרכז ההומה של העיר (ובסמוך לשביל החירות) אינה מקרית. זוהי מצבת זיכרון מרשימה ומצמררת לפרק האפל בתולדות האנושות. אין כאן מראות קשים, או תמונות מחרידות, אלו שש ארובות שקופות, עם שישה מיליוני מספרים המייצגים את שש מיליון הנשמות אשר נספו בשואה. עוד על האנדרטה אפשר לקרוא כאן:


טיילת נהר הצ’ארלס – מומלץ מאוד לטייל לאורך הטיילת היפה בכל ימות השנה. באביב פורחים בה עצי הדובדבן והמגנוליה, בקיץ היה ירוקה ושוקקת חיים, בסתיו תוכלו לראות כאן מעט מצבעי השלכת המפורסמים ובחורף…מראה נהר קפוא הוא לא משהו שרואים כל יום (אגב, גם בבוסטון המראות הללו כבר פחות ופחות שכיחים). מן העבר השני נראית קיימברידג’ והגשרים המרשימים המובילים אליה. מידע נוסף אפשר למצוא כאן:


בוסטון ל”מתקדמים” (שכבר ראו את האתרים שהוזכרו עד כה)

באק ביי ( Back Bay) – זהו רובע מלא קסם המשלב ישן וחדש, מבנים מודרניים ונוצצים לצד רחובות היסטוריים יפהפיים. יש בו מרכזי קניות ועסקים אך גם חנויות בוטיק של מעצבים, גלריות לאומנות, בתי קפה ציוריים וכיכרות מטופחות. אם אתם אוהבים ללכת ברגל, השיטוט כאן נעים מאין כמותו שכן כמה מרחובותיה היפים ביותר של בוסטון נמצאים כאן: שדרת הקומונוולת’ (Commonwealth Avenue) היא אחד מן הרחובות המרכזיים בבוסטון. זוהי שדרה רחבת ידיים ומטופחת להפליא, אשר לאורכה פסלים רבים, עצים וספסלים. רחוב מרלבורו (Marlborough) היפהפה הוא רחוב היסטורי משובץ באחוזות אלגנטיות מן המאה 19. האדניות והצמחייה בחצרות הקטנות מעניקים כתמי צבע מרהיבים לרחוב שהמבנים בו לרוב בגווני חום אדום.

רחוב ניוברי (Newbery) – נחשב לאחד מרחובות הקניות המפורסמים בבוסטון. יש כאן חנויות יוקרה ורשתות אך גם חנויות קטנות ומיוחדות. הוא אינו דומה לרחובות הקניות בניו יורק כלל, יש בו ניחוח אירופי ובתי קפה ציוריים. גם אם לא תקנו דבר, שווה להגיע ולספוג מהאווירה הנעימה שלו.

הספרייה הציבורית (Public Library) – המבנה המרהיב שנבנה בסוף המאה ה-19 היה לספרייה הציבורית העירונית הראשונה באמריקה. אוספי האומנות והארכיטקטורה המרשימה של הספרייה, מושכים למעלה משני מיליון תיירים המבקרים כאן מידי שנה.

כיכר קופליי (Copley Square) – כיכר מרכזית ומטופחת, בה נמצאת נקודת הסיום של מרתון בוסטון המפורסם. מצד אחד שלה נמצאת הספרייה הציבורית ומן הצד השני כנסיית טריניטי היפה ששווה לבקר גם בה.

פרודנשל (Prudential) – זהו גורד שחקים שמכיל משרדים וחברות וכמובן מרכז קניות גדול. גולת הכותרת היא בתצפית הפנורמית המרהיבה שמראש המגדל אל עבר בוסטון וסביבותיה. 

נורת’ אנד (North End) – זהו הרובע האיטלקי של בוסטון. ריבוי בתי העסק ובעיקר המסעדות האיטלקיות, הפכו את ה North End, לאזור תיירות פופולארי ושוקק חיים. אך לא רק הקולינריה והאווירה האיטלקית באוויר מושכים לכאן מבקרים. זוהי אחת מהשכונות ההיסטוריות של בוסטון וכמה מתחנות “שביל החירות” עוברות בה. מיקומה של השכונה בקצה הצפוני של בוסטון העניק לה את שמה “הקצה הצפוני” – North End.  

סי פורט (Seaport) – זהו חלק משכונת סאות’ אנד (South End) וכפי שניתן להבין משמו, הוא שוכן ליד הים. זהו רובע שבעברו היה אזור תעשייתי אך כיום בעל מראה מודרני לחלוטין ובו משרדים, מסעדות, מלונות גדולים ובשנים האחרונות אחד מאזורי הבילוי ה”חמים” של בוסטון. 
כאן נמצאת טייל פאן פייר היפהפייה, מוזיאון הילדים, מוזיאון מסיבת התה והמוסד לאומנות עכשווית.

על מוזיאונים ואתרי תרבות בבוסטון תוכלו לקרוא כאן:


שרשרת הברקת (Emerald Necklace) – זהו רצף של גנים ואגמים המחוברים זה לזה באמצעות מדשאות, שבילים וגשרונים ציוריים. תוכלו לרכוב כאן על אופנים או ללכת ברגל ופשוט להתפעל מהפרוייקט מעורר ההשראה שמכניס כל כך הרבה טבע ירוק, על פני 11 קילומטרים אל העיר.

שתף מאמר זה על

LinkedIn
WhatsApp
Facebook

ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולריים