סיורים קרובים

Public Gardens
הטוב של בוסטון
בוסטון היא אחת מן הערים היפות, המעניינות והמטופחות בארה”ב. הסיור כולל ביקור בשכונות יפהפיות, רחובות ציוריים, שדרות רחבות ידיים וגנים מטופחים.
George-washington2
שביל החירות

סיור בשביל החירות הוא אחד מהדברים ש”חובה לעשות” כשמגיעים לבוסטון. זהו סיור מרתק שעוסק בימים שקדמו לעצמאותה של ארה”ב, באתרים ובסיפורים של האנשים אשר הציתו את אש המהפכה.

WhatsApp Image 2024-02-11 at 11.47.25 AM
מעשיות אורבניות

שכונותיה העתיקות של בוסטון אוצרות בקרבן סיפורים אשר עיצבו את דמותה ואת נשמתה של העיר. נטייל ברחובות ציוריים בני 400 שנים ונשמע אודות דמויות ואירועים שהתרחשו כאן ונצרבו בדפי ימיה של בוסטון. מאסונות מסמרי שיער ומעשי שוד נועזים ששימשו השראה לסרטים ידועים, ועד מעשיות רומנטיות ואגדות אורבניות שובות לב. ניפרד ממרצפות האבן ונתהלך לאורכו של הנמל – מהחשובים בנמליה של ארה”ב. את הסיור נסיים ברובע, אשר עד לפני שני עשורים שימש כאזור תעשייה מיושן ומפויח וכיום הפך לרובע הנוצץ והחדיש ביותר בבוסטון.

20240911_084145
Perfect Picture Boston

This tour is an awesome mix of sightseeing and photography workshop! Visit Boston’s most Instagram-worthy spots. You’ll pick up handy tips and tricks for snapping amazing photos with your phone while exploring the city’s iconic landmarks and hidden gems.

fall 3
שלכת במאונט אובורן
הר אובורן הוא לא רק מקום קבורה עתיק, אלא גם אתר מרהיב ביופיו שבו בחרו להיקבר מפורסמים עליהם נשמע בסיור. בסתיו, משתנים גווני העצים ופלטת צבעי השלכת נפרשת כאן במלוא הדרה.
סיור קולנרי בוסטון
סיור אוכל בוסטונאי
הסיור הקולינארי מתמקד במטבח הבוסטונאי וכולל טעימות של מגוון מאכלים המזוהים עם בוסטון ועם ניו אינגלנד. נבקר בשני שווקים שונים זה מזה ובמסעדה הוותיקה ביותר בארה”ב, נאכל טוב ונרים “לחיים” עם בירה מקומית משובחת.

ניופורט – רוד איילנד

הידעתם?

  • רוד איילנד נקראת כך משום שהאי הגדול ביותר שבתחומה דומה לרודוס שביוון.
  • עד שנת 2020 זו הייתה המדינה בעלת השם הארוך ביותר ממדינות ארה”ב – “רוד איילנד והפרדסים של פרובידנס”. בשנת 2020 הצביעו תושביה במשאל עם בעד קיצור שמה פשוט ל”רוד איילנד”.
  • זו המדינה הקטנה ביותר בארה”ב.
  • רוד איילנד הייתה הראשונה שחוקקה חוקים נגד העבדות עוד בשנת 1652, 124 שנים לפני הכרזת העצמאות של ארה”ב.
  • בית הכנסת הראשון בארה”ב הוקם ברוד איילנד בשנת 1759.

ברוד איילנד הקטנה יש לא מעט לראות אבל רבים מהתיירים בוחרים להגיע לניופורט – עיירת נמל היסטורית שהתפרסמה בזכות האחוזות המפוארות שנבנו בה על ידי עשירי אמריקה בתקופת “עידן הזהב” (1870-1900 לערך). כאן הם בחרו לבנות את בתי הקיץ שלהם והם ידעו למה. הנופים המרהיבים של האוקיינוס האטלנטי בימים שטופי השמש והמפלט מהחום (נו טוב… חום…כמה חם היה כבר בחוף המזרחי לפני יותר מ -100 שנים? מילא היו מגיעים מטקסס או ממדינות באמת חמות, אבל רוב המשפחות שבילו כאן את הקיץ הגיעו מהחוף המזרחי הצונן משהו 7 חודשים בשנה).

כשנכנסים אל הארמונות הללו מבינים שאותן משפחות באמת היו עשירות כקורח, וחלקן היו מהמשפיעות ביותר על התפתחותה של ארה”ב בתחומי התחבורה והתעשייה.

אפשר להתחיל את הטיול בניופורט בהליכה על גבי טיילת המצוק (Cliff walk) שהיא אחד מהאתרים המרשימים בעיר. זהו שביל הליכה שמתפתל לאורך קו החוף של האוקיינוס. מצד אחד ניתן לראות כמה מהאחוזות המפוארות ומהצד השני את האוקיינוס, המצוקים הדרמטיים, עופות המים והגולשים.
אם אתם רוצים ליצור מעין מסלול מעגלי אז אני ממליצה לחנות בחנייה (מדחן) של Easton Beach ומשם לטייל רגלית לידועה שבאחוזותיהן של משפחת ונדרבילט – The Breakers. האחוזה שימשה כאתר צילום לסרט :The Great Gatsby בכיכובם של רוברט רדפורד ומיה פארו וכמובן גם חלקים בסדרה המעולה The Gilded Age של HBO. מי שצפה בסדרה יזהה סצנות שצולמו גם באחוזות אחרות כאן כגון Marbel House  ו- The Elms.
אני לא חושבת שריאלי לבקר בכל האחוזות, בכניסה לברייקרס אפשר לקנות כרטיסים משולבים לכמה אחוזות. לדעתי 2-3 אחוזות מספיקות לביקור אחד (בטח אם מטיילים עם ילדים). יש כאן גם קפיטריה חמודה שבה אפשר רגע להתרענן.

בין האחוזות אפשר להתנייד עם אוטובוס תיירותי, חמוד וחינמי שעובר כל כמה דקות. חפשו את התחנה ולוח הזמנים כאן

לסיום מומלץ לבקר במרכז העיירה המקסים של ניופורט הכולל את החלק ההיסטורי שבו אפשר לראות רחובות מרוצפים אבן ומבנים בני מאות שנים. בין המבנים ההיסטורים תמצאו כאן גם את בית הכנסת טורו – בית הכנסת הראשון בארה”ב שאף הוכרז כאתר מורשת אמריקאי. פרטים באשר לכניסה, שעות וסיורים אפשר לקרוא כאן.

אם יש לכם עוד כוח אז מאוד נעים להסתובב גם ברחובות המרכזיים של ניופורט:William/ Pleasant  שבהם חנויות חמודות, בתי קפה נעימים, גלריות וכמובן מסעדות.

שתף מאמר זה על

LinkedIn
WhatsApp
Facebook

ביקורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים פופולריים